Kutlama

Doğumu, varlığı kutlamak için illa doğum günü olması şart mı? Bence bir insanın, canlının, varlığın sana neşe kattığı, şükür dedirttiği ya da bunlar hiçbiri olmaksızın sadece iyi ki demek istediğin her an doğum, var oluş ve yaşam kutlanabilir… Çok oluyor bana ondan, hele ki yüzünden geçen duygulara, gözlerinin ta içine baktığımda… Güldüğünde.

Sessizce ve birbirimizi gerçekten bilerek, hissederek yürüdüğümüzde bir de.

Kaç kere ve kaç farklı şekilde söyledim bilmiyorum ona “iyi ki!” diye… Geceleri anlattığım masallara ekledim, sarılmalara, öpücüklere, uzaktan izlemelere ve nice göz gözeliklere gizledim. Değerini bilsin ama en çok hissetsin diledim. Yolculuğu boyunca özdeğerini başka kimsede değil içinde, öz varlığında arasın… Zaten orada olduğunu unutmasın.

Yaylaköy’de çok yıldız oluyordu geceleri. Tepemizdeki açıklıktan Ay da gidince, baktıkça çoğalıp, ışıl ışıl göz kırpıyorlardı bize. Uzanıp bakıyorduk yan yana, suyun sesiyle sarhoş gibi konuşuyorduk; yıldızlardan, Su’dan, hikayelerden ve yaşamdan. Döngü’den… İçimi “iyi ki”ler dolduruyordu; varlığına şükrediyordum.

Doğumu, varlığı kutlamak için illa doğum günü olması şart mı? Bence bir insanın, canlının, varlığın sana neşe kattığı, şükür dedirttiği ya da bunlar hiçbiri olmaksızın sadece iyi ki demek istediğin her an doğum, var oluş ve yaşam kutlanabilir... Çok oluyor bana ondan, hele ki yüzünden geçen duygulara, gözlerinin ta içine baktığımda... Güldüğünde. Sessizce ve birbirimizi gerçekten bilerek, hissederek yürüdüğümüzde bir de. Kaç kere ve kaç farklı şekilde söyledim bilmiyorum ona "iyi ki!" diye... Geceleri anlattığım masallara ekledim, sarılmalara, öpücüklere, uzaktan izlemelere ve nice göz gözeliklere gizledim. Değerini bilsin ama en çok hissetsin diledim. Yolculuğu boyunca özdeğerini başka kimsede değil içinde, öz varlığında arasın... Zaten orada olduğunu unutmasın. Yaylaköy'de çok yıldız oluyordu geceleri. Tepemizdeki açıklıktan Ay da gidince, baktıkça çoğalıp, ışıl ışıl göz kırpıyorlardı bize. Uzanıp bakıyorduk yan yana, suyun sesiyle sarhoş gibi konuşuyorduk; yıldızlardan, Su'dan, hikayelerden ve yaşamdan. Döngü'den... İçimi "iyi ki"ler dolduruyordu; varlığına şükrediyordum. "Sen burada, yanımda olduğun için çok mutluyum kızım." dedim gözlerine bakarak. "Doğduğun, var olduğun için mutluyum. Soğuk kıştan sonra ılıcık baharın gelişi gibiydi senin dünyaya gelişin. Önce bir sıcaklık kapladı içimizi. Ilık bir rüzgar, can suyu olacak bereketli bir yağmurdu sanki nefesin. Renkler kapladı her yanı, daha önce hiç görmediğim çiçekler açtı. Nergisler, akyıldızlar, süsenler.. Biri kapandıkça diğeri açtı. Heyecan, şaşkınlık, coşku, neşe ve her yeri dolduran bir sevgi vardı... İşte sen adını içimizi, yuvamızı ısıtan varlığından, baharın gelişinden aldın..." Boncuk boncuk baktı bana. Sımsıkı sarıldı sonra. "Anlatsana" dedi. "Bir daha." Anlattım. "Bu evrende, dünyada herkesin ve her şeyin bir yeri vardır. Tozun bile. Hepsi değerlidir, biriciktir, önemlidir. Sevilir... Çocuk da anne babaları aracılığıyla hisseder bu sevgiyi ve bilir. Sen benden doğdun. Yolculuğun, yaşamın boyunca bizim tarafımızdan, ailen tarafindan ve tüm evren tarafından sevildiğini ve desteklendiğini bil..." dedim ona. (Devamı yorumlarda)

“Sen dünyada, yanımda olduğun için çok mutluyum kızım.” dedim gözlerine bakarak. “Doğduğun, var olduğun için mutluyum. Soğuk kıştan sonra ılıcık baharın gelişi gibiydi senin dünyaya gelişin. Önce bir sıcaklık kapladı içimizi. Ilık bir rüzgar, can suyu olacak bereketli bir yağmurdu sanki nefesin. Renkler kapladı her yanı, daha önce hiç görmediğim çiçekler açtı. Nergisler, akyıldızlar, süsenler.. Biri kapandıkça diğeri açıldı. Heyecan, şaşkınlık, coşku, neşe ve her yeri dolduran bir sevgi vardı… İşte sen adını içimizi, yuvamızı ısıtan varlığından, baharın gelişinden aldın…”

Boncuk boncuk baktı bana. Sımsıkı sarıldı sonra.

“Anlatsana” dedi.

“Bir daha.”

Anlattım.

“Bu evrende, dünyada herkesin ve her şeyin bir yeri vardır. Tozun bile. Hepsi değerlidir, biriciktir, önemlidir. Sevilir… Çocuk da anne babaları aracılığıyla hisseder bu sevgiyi ve bilir. Sen benden doğdun. Yolculuğun, yaşamın boyunca bizim tarafımızdan, ailen tarafindan ve tüm evren tarafından sevildiğini ve desteklendiğini bil…” dedim ona.

Saçlarını okşamayı bıraktığımda “Can içim annem.” der gibi geldi bana. Koluma son bir kez sarıldı ve rüyalarına aktı.

“İyi ki doğdun kızım” dedim ben de ona.

Saçlarını kokladım. Ve melek yüzüne baktım.

“İyi ki gelmek istedin. Ve geldin…”

Suyun sesine gülümseyip yastığıma başımı koyduğum ve ormanın nefesiyle uyuduğumdu o gece en son bildiğim.

Bir Cevap Yazın

