Hayallerine Koşmak

Hayal kurmanın toz pembe bir tarafı var. Gökyüzü tavanlı bir odanın yumuşacık yatağına uzanmış gülümseyen kendi canlanıyor insanın gözünde düş kurmaktan söz edince. Böyle bulut gibi bir hafiflik! Gerçekleştiğinde hissedeceğin büyük bir tatmin ve devamında da sonsuza kadar sürecek bir mutluluk bekliyorsun -kısa bir deneyim değil de, bir yaşam biçimi ise misal hayal ettiğin-.
Hayal ederken bazı anlara tutunuyor bir de insan:
Verandada oturmuş, ağaçların arasında oynayan çocukları izlerken görüyorsun kendini ya da vadide kızınla şifalı otlar toplayıp, masallar anlatıp gülüşürken… Aklına düşen mavili pembeli resimler içini sıcacık yapıyor. Hemen şimdi o yerde, o huzurlu anda olmak istiyorsun. Bazen bir yolunu bulup kaçıyorsun da hatta pastoral rüyana. Sonrasında yaşadıklarını kafandaki resimlerle karşılaştırınca ya mutluluk buluyorsun ceplerinde ya da hayal kırıklığı.

Hayal kurmanın toz pembe bir tarafı var. Gökyüzü tavanlı bir odanın yumuşacık yatağına uzanmış gülümseyen kendi canlanıyor insanın gözünde düş kurmaktan söz edince. Böyle bulut gibi bir hafiflik!Gerçekleştiğinde hissedeceğin büyük bir tatmin ve devamında da sonsuza kadar sürecek bir mutluluk bekliyorsun -kısa bir deneyim değil de, bir yaşam biçimi ise misal hayal ettiğin-. Hayal ederken bazı anlara tutunuyor bir de insan: Verandada oturmuş, ağaçların arasında oynayan çocukları izlerken görüyorsun kendini ya da vadide kızınla şifalı otlar toplayıp, masallar anlatıp gülüşürken... Aklına düşen mavili pembeli resimler içini sıcacık yapıyor. Hemen şimdi o yerde, o huzurlu anda olmak istiyorsun. Bazen bir yolunu bulup kaçıyorsun da hatta pastoral rüyana. Sonrasında yaşadıklarını kafandaki resimlerle karşılaştırınca ya mutluluk buluyorsun  ceplerinde ya da hayal kırıklığı. Düşünüyorum da son zamanlarda kurduğum hayallerin rengi, daha çok kahverengi sanki. Araziye yerleşme zamanı yaklaştıkça kendimi içine koyduğum resimler de değişmeye başlamış gibi. Çamaşır kaynatırken, köydeki çeşmeden su getirip bulaşığı leğende yıkarken, evde çiyan ya da akrep bulurken hayal ediyorum kendimi. Bazen de çok sıcak veya çok soğuk havaları... Bazıları için şimdiden deneyler bile yapıyorum. Hayalimin sadece huzur ve neşe anlarından ibaret olmadığını biliyorum. Daha önce yaşamadığım bir deneyimin bütün duyguları barındıracağını, bazen kolaylıkla akıp bazen tıkanıklıklar yaşayacağımı öngörebiliyorum. Bu kahverengi resimler korkutmuyor beni. Sadece hazırlanıyorum. Hayalimin merkezindeki şey tek bir an veya duygu değil çünkü. İnşa ettiğim dünyayı bir sonuca endekslemiyor, o sonuç üzerinden değerlendirmiyorum. Hayalimin merkezine deneyim arzusunu yerleştiriyorum ve bu deneyimin bana getireceği bütün duygulara, yaşanacaklara kendimi açıyorum. Tuhaf bir razılık hissediyorum o vakit, zor zamanlarda bile. Kaçmaya çalışmıyor da öğreniyorum her seferinde. Belki hayal inşasının zorluklarını anlatırken dahi hikaye renginin toz pembe olması bundan. Deneyimin sorumluluğunu almak, sürece teslim olmak ve zorluklardan bile keyif almaktan. O sırada olmasa bile, sonrasında en azından. #HayalerineKosmak

Düşünüyorum da son zamanlarda kurduğum hayallerin rengi daha çok pembeli bir kahve tonu sanki. Araziye yerleşme zamanı yaklaştıkça kendimi içine koyduğum resimler de değişmeye başlamış gibi. Çamaşır kaynatırken, bulaşığı leğende yıkarken (şebekeye bağlanmayacağız), evde çiyan ya da akrep bulurken hayal ediyorum kendimi. Bazen de çok sıcak veya çok soğuk havaları… Bazıları için şimdiden deneyler bile yapıyorum. Hayalimin sadece huzur ve neşe anlarından ibaret olmadığını biliyorum. Daha önce yaşamadığım bir deneyimin bütün duyguları barındıracağını, bazen kolaylıkla akıp bazen tıkanıklıklar yaşayacağımı öngörebiliyorum.

Bu kahverengili resimler korkutmuyor beni. Sadece hazırlanıyorum.
Hayalimin merkezindeki şey tek bir an veya duygu değil çünkü. İnşa ettiğim dünyayı bir sonuca endekslemiyor, o sonuç üzerinden değerlendirmiyorum. Hayalimin merkezine deneyim arzusunu yerleştiriyorum ve bu deneyimin bana getireceği bütün duygulara, yaşanacaklara kendimi açıyorum.

Tuhaf bir razılık hissediyorum o vakit, zor zamanlarda bile. Kaçmaya çalışmıyor da öğreniyorum her seferinde. Belki hayal inşasının zorluklarını anlatırken dahi hikaye renginin toz pembe olması bundan.
Deneyimin sorumluluğunu almak, sürece teslim olmak ve zorluklarına kabul ile yaklaşmaktan.

Bir Cevap Yazın

