Masal

Mor kanatlı bir kelebeği kovalıyordu otların arasına oturduğumda. Tavşandı o an. Zıplıyordu peşinden kelebeğin… Bazen aniden bir hayvana dönüşüveriyor ve neye dönüştüğünü anlamak biraz talim gerektiriyor. Yürümeye başladıktan sonra bir buçuk yıl kediydi mesela. Ve çok gerçekti. Sonra değişti. Şimdi hızını yakalayamıyorum. Bir tek kızınca kaplan gibi kükrüyor ve o zaman hemen anlıyorum.

Kelebek kovalamaktan yorgun bir tavşan yani bu baktığınız. Gitmiş oturmuş iki ağacın tam arasına -bazen böyle oluyor, gidip en güzel yeri, ışığı seçiyor oturmaya-. O uzanmış çiçek topluyor ve ben deklanşöre basıyorum anne tavşan olup da oyuna katılmadan önceki bu anda. 

Böyle anları yakalamayı çok seviyorum. Özellikle ışık düştüğünde yüzümüze ve kızımın parçaları koyu bir gölgeye, güçlü bir bütüne dönüştüğünde.

Bazen ışık saçlarına vuruyor ve başının üzerinde bir hareye dönüşüyor. Parladığını bilir oluyorum o an. Hep parladığını da hatırlar oluyorum. Ve bazen o anın bütününü ancak resme bakınca görebiliyorum; ağaçların dizilişini, ışığın geçişini ya da saçlarındaki esintiyi… Yakaladığım bütün anların hikayelerini tutuyorum bir yerde sonra, onun bulduğu bütün sopaları biriktirmesi ve nasılsa her birini detayı ile hatırlaması gibi aynı.

Annemler resimlerde yüzü görünmüyor diye kızıyorlar bana; saçlarını ezberledik de yüzünü özledik diyorlar. O anı bozmayayım diye uğraştığımı bilmiyorlar. Yere uzanmış, kafasını bir taşa koyup otları, böcekleri seyre dalmışken onu uyandırmayayım istediğimi misal… Varsın yüzü seçilmeyiversin. Eve gelince resimlere yazdığımız hikayeler, birlikte anlattığımız masallar var…

“Bütün yolları, eski patikaları kapatmış orman; çığ ile inmiş tonlarca kaya dağın tepesinden aşağıya. İlerleyemedik derinlere. Dağın bizden sakladığı neydi ki acaba?” diye başladığımız masal mesela…

Bir Cevap Yazın

