Orman günlüğü

Karlı kayın ormanında... 7 Mayıs '17Karlı kayın ormanında… 7 Mayıs ’17 Kuzuyayla/Kocaeli
Duydum. Tam şu kayanın oradan konuşuyordu. Zülüfleri dökülmüştü yüzüne. Başının üstünden bir ağaç göğe yükseliyor ve çenesinin altından incecik kaynak suyu akıyordu.  Gökteki ve yerdeki bütün hikayeyi suya üflüyordu. #ormanınyüzü 3 Mayıs '17 Yalova/Gökçedere
Duydum.

Tam şu kayanın oradan konuşuyordu. Zülüfleri dökülmüştü yüzüne.
Başının üstünden bir ağaç göğe yükseliyor ve çenesinin altından incecik kaynak suyu akıyordu.
Gökteki ve yerdeki bütün hikayeyi suya üflüyordu. 
#ormanınyüzü
Mayıs ’17
Yalova/Gökçedere

Orman gülü
Orman Gülü – Yalova Termal
Biri dört biri de beş yapraklı yonca. 😍 Orman yolunda çıktı karşımıza. #sansBiri dört biri de beş yapraklı yonca. 😍 Orman yolunda çıktı karşımıza. Yalova/Gökçedere
Bütün yolları, eski patikaları kapatmış orman; çığ ile inmiş tonlarca kaya dağın tepesinden aşağıya. İlerleyemedik derinlere. Dağın bizden sakladığı neydi ki acaba?Bütün yolları, eski patikaları kapatmış orman; çığ ile inmiş tonlarca kaya dağın tepesinden aşağıya. İlerleyemedik derinlere. Dağın bizden sakladığı neydi ki acaba? Yalova/Gökçedere
AzıkAzık Yalova/Gökçedere
Su teresi. Ormandayken hem içilebilir su işaretçim hem de azığım. Az ileride de yarpuz var... Ooh! Mis.. #şükürSu teresi.

Ormandayken hem içilebilir su işaretçim hem de azığım. Az ileride de yarpuz var… Ooh! Mis.. Şükür. Bolu/Gölcük

Bugün kayın ile gürgeni ayırt etmeyi öğrendim ben, yüzümdeki neşe ondan. ❤️ Kayına ak gürgen diyorlar buralarda o yüzden tam da bu kare hep Bugün kayın ile gürgeni ayırt etmeyi öğrendim ben, yüzümdeki neşe ondan. ❤️ Kayına ak gürgen diyorlar buralarda o yüzden tam da bu kare hep “kestane, gürgen, palamut; altı yaprak üstü bulut”, aralarda şimdi gelin gibi açmış mis kokulu dişbudak ve sırasını bekleyen ıhlamur. Dağdan aşağı indikçe biraz çam, etekleri ise koca koca çınar… Yalova/Teşvikiye
E  bu da sürpriz!! Orman eriği ❤️❤️E bu da sürpriz!! Orman eriği Yalova/Teşvikiye
Bu güzellik kayın (ak gürgen) fıstığı. Buralarda yeniyor ve salatalara katılıyor. Bu ormanda bolca bulunan kayın ile gürgen (kara gürgen) birbirine çok benziyor. Gövdeleri çatlaksız ve beyaz-gri alacaları aynı. Meyvesi, çiçeği yok ise yapraklarından ayırt ediliyor. Kayın yaprağı işte böyle... Kenarları düz, rengi koyu ve ipek gibi tüylü.  Yine tüylü olan çiçeklerini okşamak, kedi yavrusu okşamak gibi. Gürgen yaprağı ise bir ton daha açık renkli, tüylü ve kenarları tırtıklı. İkisi de çok güzel iki ağaç. Gövdelerine sarılmak çok iyi hissettiriyor. Alnımı ve yanağımı dayadım birine bugün; pürüzsüz ve serindi, dinlendim... Fıstıklar henüz olgunlaşıp açılmamış ama yine de tadı güzeldi, birazcık yedim.Bu güzellik kayın (ak gürgen) fıstığı. Buralarda yeniyor ve salatalara katılıyor.

Bu ormanda bolca bulunan kayın ile gürgen (kara gürgen) birbirine çok benziyor. Gövdeleri çatlaksız ve beyaz-gri alacaları aynı. Meyvesi, çiçeği yok ise yapraklarından ayırt ediliyor.
Kayın yaprağı işte böyle… Kenarları düz, rengi koyu ve ipek gibi tüylü. Yine tüylü olan çiçeklerini okşamak, kedi yavrusu okşamak gibi.
Gürgen yaprağı ise bir ton daha açık renkli, tüylü ve kenarları tırtıklı.
İkisi de çok güzel iki ağaç. Gövdelerine sarılmak çok iyi hissettiriyor. Alnımı ve yanağımı dayadım birine bugün; pürüzsüz ve serindi, dinlendim…
Fıstıklar henüz olgunlaşıp açılmamış ama yine de tadı güzeldi, birazcık yedim. (Teşvikiye)

 

Yağmur yağarken ayrı güzeldi bugün, yağmurdan sonra ayrı..
Kokusu ayrı güzeldi, çamuru ayrı.

Sabah huysuzdum. Orada hepsi geçti.

#ormanguncesi
Yağmur yağarken ayrı güzeldi bugün, yağmurdan sonra ayrı..

Kokusu ayrı güzeldi, çamuru ayrı.
Sabah huysuzdum. Orada hepsi geçti. Bergama-İzmir

Yağmur yağarken ayrı güzeldi bugün, yağmurdan sonra ayrı..
Kokusu ayrı güzeldi, çamuru ayrı.

Sabah huysuzdum. Orada hepsi geçti.

#ormanguncesi
Yağmur yağarken ayrı güzeldi bugün, yağmurdan sonra ayrı..
Kokusu ayrı güzeldi, çamuru ayrı.

Sabah huysuzdum. Orada hepsi geçti.

#ormanguncesi
Yağmur yağarken ayrı güzeldi bugün, yağmurdan sonra ayrı..
Kokusu ayrı güzeldi, çamuru ayrı.

Sabah huysuzdum. Orada hepsi geçti.

#ormanguncesi
Bir Cevap Yazın

