Kök

Arazimizi ve yuvamız olacak vadiyi çok seviyorum. Kurduğum bağ gitgide derinleşiyor ve oralı oluyorum... Oraya köklendiğimi hissediyorum. Ama... Yine de çekiyor köklerim beni dede toprağına. İçimin mevsimleri sanki burayla aynı zamanda değişiyor, olduğum yerde hava başkayken, buranın koca karı soğukları, nisan yağmurları bir anda bastırıveriyor. Nadasa bıraktığım her yerinde kalbimin aynı bura gibi hemen küçük çam ağaçları bitiyor, içimin ekilmemiş her boş odasında buranın ormanları büyüyor... Demem o ki benim takvimim bi' burayla tutuyor. 
Yattığım şu yerde, Bolu'da, bir ormanın içinde küçük, küçücük bir kulübem olsun istiyorum. Hayattan bundan gayri bir beklentim yoktu kendimi bildim bileli zati; bir ocak, bir yatak, bir dam. Şuracıkta. Şu ağaçların altında. Büyük dedemin hayvanlarını otlattığı gölün yakınlarında ya da.

Kan çekiyor, kök çekiyor da daha bi' evimde hissediyorum. Gecesini hiç görmediğim, toprağından bir kere bile beslenmediğim bu yeri özlüyorum... Ve sanki bütün hikayelerini daha duymadan biliyorum.

#kökArazimizi ve yuvamız olacak vadiyi çok seviyorum. Kurduğum bağ gitgide derinleşiyor ve oralı oluyorum… Oraya köklendiğimi hissediyorum. Ama… Yine de çekiyor köklerim beni dede toprağına. İçimin mevsimleri sanki burayla aynı zamanda değişiyor, olduğum yerde hava başkayken, buranın koca karı soğukları, nisan yağmurları bir anda bastırıveriyor. Nadasa bıraktığım her yerinde kalbimin aynı bura gibi hemen küçük çam ağaçları bitiyor, içimin ekilmemiş her boş odasında buranın ormanları büyüyor… Demem o ki benim takvimim bi’ burayla tutuyor. 

Yattığım şu yerde, Bolu’da, bir ormanın içinde küçük, küçücük bir kulübem olsun istiyorum. Hayattan bundan gayri bir beklentim yoktu kendimi bildim bileli zati; bir ocak, bir yatak, bir dam. Şuracıkta. Şu ağaçların altında. Büyük dedemin hayvanlarını otlattığı gölün yakınlarında ya da.

Kan çekiyor, kök çekiyor da daha bi’ evimde hissediyorum. Gecesini hiç görmediğim, toprağından bir kere bile beslenmediğim bu yeri özlüyorum… Ve sanki bütün hikayelerini daha duymadan biliyorum.

Bir Cevap Yazın

