Dünya Kadar Zaman

Hiç unutmuyor ve her sene doğum günümde sunuyor bana hediyesini kayısı ağacı. Bu sene ben almaya iki gün geciktim sadece. Beklemiş beni bütün nezaketiyle.

Bugün kızım babasıyla arazide ve ben merakımın peşinde öğrenmeye gidiyorum. Haftada bir gün bütün dikkatini, hiç bölünmeden kendine, meraklarına, içine verebilmek hayatın ne kadar sade ve yavaş olursa olsun, ebeveynlerden biri veya ikisinin çalıştığı çekirdek aile düzeninde bir lüks. Asım çalışıyor olsaydı, işine son verilmiş olmasaydı, bugünü yaşamak benim için imkansız olmasa da zor olacaktı. İkimizin de evde olduğu, arazide birlikte çalıştığı, oradan ürettiği, bütün sorumluğun paylaşıldığı, ekonomik açıdan mümkün olduğunca küçüldüğümüz ve fazla yüklerimizi bıraktığımız bu yeni yaşam biçimi hepimizi birçok açıdan özgürleştirdi. “Zaman var” hissi ailemiz için yeni.

Haftada bir gün, sabah evden çıkıp hava kararmadan dönmüyorum şimdi. Uzun yürüyüşler yapıyor, içine çekildiğim sokağa giriveriyorum. Deniz kenarında içime koku çekiyor, öğrenmeye ot topluyor, bir bahar dalının altında zaman geçiriyorum. Şehri izliyor, insanları dinliyor, hikayeler biriktiriyorum. Kırmızı ışıkta neşeli bekliyor, yayaya yeşil yanmadan karşıya geçmiyorum. Dostlarımla buluşup derin sohbetler yapıyor, uzun kahkahalar atıyorum. Bana el veren, şifayı karşılıksız öğretenle göz göze, ondan almaya, değişmeye tamamen açık, dinliyorum. Bazen öyle yoğun öğreniyorum, öyle sorulara cevaplar buluyorum ki; mekândan çıktığımda içim dolu, koşmak koşmak ve koşmak istiyorum. Sanıyorum ki koştukça tüm taşlar yerine oturuyor, tamamlanıyor​um. 

Gün benim olunca anne olmayan bir kadın çıkıyor içimden ve sanki anneliğim hiç yokmuşçasına, kendimle trende yolculuk yapabiliyorum. Tuhaf geliyor önce, şaşırır gibi oluyorum. Ama hoşuma da gidiyor; canım istediğinde anne, canım istediğinde sevgili, canım istediğinde meraklı bir çocuk, çok istersem 32sinde, hayatı kucaklayan bir kadın oluyorum. Bugün benim. Ve ben ne istersem oyum.

Bir Cevap Yazın

