Kendine Yabancı Olmak

Benim için çok önemli bir yere geldim, apartmanın bahçesinde hazırlanırken bir baktım polarımın dirseği çamur, heybemin de önü yırtılmış.
Elimde olmadan o anlara gittim, hatta zamanım kısıtlı olsa da, geçmiş zamanda biraz oyalandığımı da itiraf etmeliyim.
"Küçük bir yoncaydı ama o ot kalabalığında yapraklarını ve gövdesini seçebilmek için yere uzanam, dirseğimle toprağa dayanmam gerekti. Sonra hemen yanındaki bok böceğini fark ettim ve bir süre öylece onu izledim. Ardından otların altına saklanmış minicik bir mantar başını gösterdi ve ben onu da tanıyacağım derken üstümü başımı iyice çamur ettim.
Öğlene doğru kızım seslendi anemonları göstermek için, aceleyle yanına giderken bol dikenli çaltıya çarpıverdim. Affetmedi tabi yırttı beni. Hem elimi hem de heybemi." Hatırlayınca gülümsedim. Anılarımı, anılarıma katkı koyan o canları... Ve üstümdeki toprakla heybemdeki yırtığı ne kadar sevdiğimi, beni hiç rahatsız etmediğini fark ettim.
Birden yabancıladım halimi.
Son yıllarda ne de çok değiştim.
Yoksa insan neden durup dururken yabancılasındı ki?
Benim için çok önemli bir yere geldim, apartmanın bahçesinde hazırlanırken bir baktım polarımın dirseği çamur, heybemin de önü yırtılmış.
Elimde olmadan o anlara gittim, hatta zamanım kısıtlı olsa da, geçmiş zamanda biraz oyalandığımı da itiraf etmeliyim.
“Küçük bir yoncaydı ama o ot kalabalığında yapraklarını ve gövdesini seçebilmek için yere uzanam, dirseğimle toprağa dayanmam gerekti. Sonra hemen yanındaki bok böceğini fark ettim ve bir süre öylece onu izledim. Ardından otların altına saklanmış minicik bir mantar başını gösterdi ve ben onu da tanıyacağım derken üstümü başımı iyice çamur ettim.
Öğlene doğru kızım seslendi anemonları göstermek için, aceleyle yanına giderken bol dikenli çaltıya çarpıverdim. Affetmedi tabi yırttı beni. Hem elimi hem de heybemi.”
Hatırlayınca gülümsedim. Anılarımı, anılarıma katkı koyan o canları… Ve üstümdeki toprakla heybemdeki yırtığı ne kadar sevdiğimi, beni hiç rahatsız etmediğini fark ettim.
Birden yabancıladım halimi.
Son yıllarda ne de çok değiştim.
Yoksa insan neden durup dururken yabancılasındı ki?
Bir Cevap Yazın

