Kuş otu, hindiba ve bal kabağı

Bal kabağı çorbası Kuş otu kavurması Radika salatası #öğün Kuş otu şehirde her yerde karşımıza çıkıyor. Yolda ağaç diplerinde, saksılarda, apartman bahçelerinde. Boncuk görünmez keçilerine en çok ondan topluyor. Koparması kolay, gövdesi yumuşacık. Soğanlı kavurması enfes. Kendisi idrar artırıcı ve balgam söktürücü. Egzamaya ve öksürüğe de iyi geldiği söyleniyor. Çiğ salatası da yapılabiliyor. Googla yazınca hemen çıkıyor. Tanıyacağınıza eminim.  Burada radika dedikleri bildiğin karahindiba aslında. Sarı çiçekleri balla yenen ve beyaz pamuk gibi tohumunu hepimizin üflediklerinden. Doğadaki en inatçı bitkilerden biri; tohumunun düştüğü her yerde bitiveriyor sanki. İştah açıcı ve kan temizleyici. Lifli yapısı kilo almayı önlüyor, karaciğeri, böbrek ve bağırsakları temizliyor. Demir, fosfor ve kalsiyum açısından da en zengin bitki kendisi. Ancak oldukça acı yaprakları. Bu yüzden haşlamadan yemek pek mümkün değil. Haşlanıp sarımsaklı limonlu sos ve zeytinyağı ile yenebilir hale geliyor. Ben biraz karabiber ve kaya tuzu da ekliyorum. Yine de bizim çıtlık dediğimiz tatlı olanını daha çok seviyorum ben. Bunu ise şifa niyetine yiyorum. Çayı da yapılıyor. Balkabağı çorbası için de soğan, patates, havuç ve balkabağını küçük küçük doğrayıp, tereyağında soğanların rengi dönene kadar kavuruyorum. Baharatını ekliyor ve karıştırıyorum. Bol kimyon, tatlı toz kırmızıbiber, karabiber, tuz ve biraz zerdeçal. Sonra süt ekleyip haşlıyorum. Dilerseniz su da olur. Su kullanırsanız biraz muskat rendesi de yakışıyor. Sonra rondodan geçiriyorum ve hazır!
Bal kabağı çorbası
Kuş otu kavurması
Radika salatası
#öğün

Kuş otu şehirde her yerde karşımıza çıkıyor. Yolda ağaç diplerinde, saksılarda, apartman bahçelerinde. Boncuk görünmez keçilerine en çok ondan topluyor. Koparması kolay, gövdesi yumuşacık. Soğanlı kavurması enfes. Kendisi idrar artırıcı ve balgam söktürücü. Egzamaya ve öksürüğe de iyi geldiği söyleniyor. Çiğ salatası da yapılabiliyor. Googla yazınca hemen çıkıyor. Tanıyacağınıza eminim.


Burada radika dedikleri bildiğin karahindiba aslında. Sarı çiçekleri balla yenen ve beyaz pamuk gibi tohumunu hepimizin üflediklerinden. Doğadaki en inatçı bitkilerden biri; tohumunun düştüğü her yerde bitiveriyor sanki. İştah açıcı ve kan temizleyici. Lifli yapısı kilo almayı önlüyor, karaciğeri, böbrek ve bağırsakları temizliyor. Demir, fosfor ve kalsiyum açısından da en zengin bitki kendisi. Ancak oldukça acı yaprakları. Bu yüzden haşlamadan yemek pek mümkün değil. Haşlanıp sarımsaklı limonlu sos ve zeytinyağı ile yenebilir hale geliyor. Ben biraz karabiber ve kaya tuzu da ekliyorum. Yine de bizim çıtlık dediğimiz tatlı olanını daha çok seviyorum ben. Bunu ise şifa niyetine yiyorum. Çayı da yapılıyor.
Balkabağı çorbası için de soğan, patates, havuç ve balkabağını küçük küçük doğrayıp, tereyağında soğanların rengi dönene kadar kavuruyorum. Baharatını ekliyor ve karıştırıyorum. Bol kimyon, tatlı toz kırmızıbiber, karabiber, tuz  belki biraz zencefil ve biraz zerdeçal. Sonra süt ekleyip haşlıyorum. Dilerseniz su da olur. Su kullanırsanız biraz muskat rendesi de yakışıyor. Sonra rondodan geçiriyorum ve hazır!
Bir Cevap Yazın

