DÖNÜŞÜMÜ TETİKLEYEN YAZILAR

Fotoğraf yükleniyor

İster değişimi, şehirde sürdürülebilir bir yaşamı, okulsuzluğu, ister iyi niyetle başladığımız projemizi yazalım.. bu zincirleme bir tepki yaratıyor. İlham oluyor, belki değişimi tetikliyor, belki başlamak için eşik enerjisini veriyor birine. İlla ki bir başkasına değiyor kelimelerin.
Ben sosyal medyada bana ulaşan sözcüklerin kalbime değmesi ile değiştim, dönüştüm, yavaşladım ya da değişimde hızlandım. Çok güzel dostlar, çok güzel şeyler söylüyorlardı. Sözlerini hayallerime kattım.

Dönüşümümü tetikleyen yazılar, okuduğumda ‘öteki’ hissetmediğim yazılardı. Hayatımdaki yanlışları bana bir bir saymaktansa, çıkış kapısının varlığını hatırlatan, kapıyı açabilmem için cesareti yanıma katanlardı. Değişmeyi aklımdan bile geçirmediğim için ‘sevimli’ biçimde alay edildiğimi hissetmediğim, kabul göreceğimi ve anlaşılacağımı bildiğim için korkmadan yanaşacağım bir yaşama biçimini ve kollektifi anlatanlardı. Aynı iyi niyet etrafında oluşmuş diğer gruplara laf etmeden naif bir dille sadece kendini anlatabilen yazılardı. Başkalarına ‘he he, he canım he’ der gibi yazmadığı için, beni de dinleyeceğine inandıran yazılardı peşinden gittiklerim.

Belki de, niyet buysa, dönüşümü tetiklemek için insan kendini dönüştürebilecek şiddetsiz bir dilden ilham almalı. Çünkü öteki türlüsü bahsedilen şey ne kadar güzel olursa olsun ötekileştirilmiş olan benim için, dar alanda kısa paslaşmaları izlemekten öteye varamadı. Umudu büyütmedi ve elimden tutamadı. Dedim ya; dönüşümümü tetikleyen herkesi kucaklayan şiddetsiz yazılardı.

Bir Cevap Yazın

