Değişik bir un helvası tarifi

Fotoğraf yükleniyorÇocukken en sevdiğim şey babaannemin un helvasiydi. Gecenin bir körü helva diye tuttururdum o da ilk göz ağrısı olmamdan mütevellit beni hiç kırmaz, ağrıyan koluna rağmen kalkar kavururdu.
Tamam olunca da dedem süslerdi kaşıkla ya da çatalın sivri ucuyla tabağı.
Tabaktaki helvada gördüğünüz garip şekiller benim süsleme çabam oluyor yani.
Babaannem gibi efsane kavuramadigim için pıtır pıtır un topaklı hem benimkisi ama seviyorum onları böyle çıtır çıtır gofret gibi.
Neyse gece gece helva kavurasim geldi kalktim kavurdum ama bu sefer elim pirinc ununa da gitti, yarisina pirinç unu doldurdum (merak beni sürekli dürtüyor ocak başında elimde değil). Sonra Asım tatti ya buna limon kabuğu şahane olur dedi, durur muyum rendeledim de rendeledim.
Sonuç gerçekten fena değil 🙂 Tarif de şöyle: manda tereyağı, onun aldığı kadarının yarısına tam un, yarısına pirinç unu, aldığı kadar süt.
Soğuyunca dilediğiniz kadar bal ve damak tadınıza göre de donmuş limon rendesi.

Afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

