Nihayet Yağmur

Fotoğraf yükleniyorNihayet yağmur… Şehirde başka bir döngü var yaşadığım. Zamanla ölçülen; 8:00-17:00, otobüsün saati, öğlen yemeği 12:00, diziler @20:00, tenefüs 15 dakika, öteki ders biyoloji.
Bu döngü evrenden kopuk ve suni sanki.
Çünkü denizdir şehirde ancak betona dökülebilen tatlı suyun gidecek tek yeri. Yağmur engeldir akışına şehir döngüsünün. Ve nimetten önce kasvettir.
Yaşam döngüsünde yağmurun yeri bir çevrimden ibaret olarak derslerde öğretilir. Musluklardan sürekli akan suyun yokluğu belediye ile ilişkilendirilir. Geciktiği, azaldığı az farkedilir.
Gıda markette, su siselerde hep var olacak gibidir… Bu sene dört gözle ve hatta endişeyle bekledim yağmuru. Ekinler için, buğday için, zeytinyağı için… İçecek su ve yaşayan tüm canlılar için.

Dedem hep derdi “kızma yağıyor da oynayamiyorum sokakta diye; yağmur berekettir”… Ben de bildim bunu derste öğrendiklerim gibi ezbere. Ama şimdi.. Öğrendim.

Ben ömrümde yağmuru böyle beklemedim…
Üzerime sıçrayan damlacıklara böyle sevinmedim.

Hoşgeldin yağmur.. Bereket getirdin.

Bir Cevap Yazın

