Güneş kremi sürme domates ye!

Fotoğraf yükleniyorÇocukken pazara giderdik annemle. O tezgahları baştan sona gezer ve nasıl oluyorsa her şeyin fiyatını da, güzel olup olmadığını da aklında tutardı. Ben hala yapamıyorum 😊
Pazarda gezerken elimize çıtır çıtır salatalıklari tuttururdu. O zamanlar Yalova Pazarı’nda hep köylünün bahçe bostanindan tazecikler olurdu… Annem dolaşırken bitirirdik bir kilo salatalığı kardeşimle yikasak mi acaba diye düşünmeden.

Eve dönünce de domateslere dalardım ben ama öyle böyle değil. Bir oturuşta bir kilo!
Annem kizar, saklardi posetleri. Karnin ağrıyacak derdi. O sakladikca ben de gizli gizli yerdim. Cekmecelerden domates saplari bulur, yemeğe koyacak domates bulamazdi ama benim karnım hiç ağrımadı.

Yazları hem domatese, hem de karpuza olan aşırı duskunlugumun beyaz tenim yüzünden herkesten çok ihtiyacım olan güneş koruması olabileceğini dusunuyorum aslinda şimdi. Birkaç günlük deniz kacamagimizda boncugun da domatese saldirmasi şüphelerimi iyice güçlendirdi😊
İki yazdır bizi güneşten sadece domates, karpuz ve tereyağı yemek koruyor, zeytin ya da badem yağı da nemlendiriyor. Ve iki yazdir her sene güneşten pancara dönüp, kabaran, d vitamini eksikliği yaşayan, ailemdeki ben kanseri gecmisim ve aldirdigim riskli benlerim yuzunden güneşten kose bucak kaçan ben, güneşle barisiyorum. Kızarıp kabarmiyorum. Ve son iki yıldır tenime değen güneşi seviyorum. Ondan besleniyorum.

Şuphelerimi guclendiren soyle de bir yazı var konuyla ilgilenenler için paylasiyorum: https://vitamingiller.com/onu-surme-bunu-ye/

Bir de güneşten fazla korkutuldugumuzu dusunuyorum ve müjdeyi veriyorum; ozon tabakasındaki deliğin küçülmeye başladığını biliyor muydunuz? 😊❤

Bir Cevap Yazın

