Yaban Mayası Denemeleri

Fotoğraf yükleniyor

Denemeler denemeler 🙂
İki gün önce kuzuyu parka goturunce topladığım iğde cicekleri coktan maya oldu. Yarın sabah ekmek olacak.

Deniz kenarında, sırtını ormana vermiş küçük bir köyde gelincik toplarken tanıştığım Zübeyde teyze bostanından taze nane ve biberiye verdi maya denemelerim için. Bugün suya koyduğum gelincikler, naneler ve biberiye; O ve Hüseyin amca için.

Bir de boncuk tutturdu elma, nar ve portakal kokulu ekmek, tatli poğaça isterim diye 🙂 E kiramadim.
Gerisi de o yesin de buyusun icin 🙂
Aslinda bugün yabani yulaf ve ebegümeci çiçeği toplamisti, onlardan da maya istedi ama 😀 kokusunu sevmedigimden gözüm yemedi 😀

Dedim ya.. Denemeler denemeler 🙂

Fotoğraf yükleniyor

Gecen yaz ıhlamur.. Bu bahar hanimeli ve akasya..
Bugün de güller maya olma yolunda.

Bu gülleri bir amcanın bahçesinden topladım.
Ve toplama iznini tek sartla kopardim.
Ekmeklerimden ona da götüreceğim.

Şimdi bir kavanoz maya benim, bir kavanoz da onun ekmeği için.

Fotoğraf yükleniyor

Günün hazinesi 🙂
Kasabamizin sokaklari öyle bonkor ki..
Gecen yazdan kalma kuru tohum zarflari ve yaprak dantelleri boncuğun,
Mis kokulu ihlamur cicekleri benim hazinem, ekmek mayam, cayim, nefesim, sifam…

Fotoğraf yükleniyor

Ev mis gibi kokuyor…
Kekik, arabaş otu, nane, adaçayı, melisa, mercanköşk, sari kantaron ve biberiye buralarda hasat edildi simdi bizim evde kuruyor. Çoktan kuruyanlar paketleniyor.

Kiminde benim elim var, kiminde köylünün.
Bir yıllık ekmek mayam, cayim, baharatim, sifam tamam 🙂
Kantaron hariç hepsinden mis kokulu ekmekler yapacağım.

Edit:

Fotoğraf yükleniyor

Zübeyde Abla’nin naneleri ekmek oldu, ona geri geldi 🙂 Nane mayası da kekik kadar özel bir ekmek yaptı.. Hem aktif, hem de aromasi çok güzel. Naneleri içme suyuna koy, beklet ve o suyla hamur kar.. Bu kadar kolay!

Fotoğraf yükleniyor

Bunlar da gül, iğde çiçeği ve leylak mayasindan 🙂 Biri gül bahçesinin sahibi mahalle bakkalına, birisi cok tatlı bir dostuma, birisi de üst komsumla soframiza pay olmaya 🙂

Bir Cevap Yazın

