Arazide öğrendiklerim

İlk cemre düşmeden hemen önceydi; Araziye yaban domuzları girip yaban otu partisi yapmışlardı. Benim boncuk onların kazdığı yerlere topladığı çiçek tohumlarını serpiyordu.
Bir taşa oturdum.
Sessizdi.
Sadece hızlanan rüzgarın sesi. Bir de homurdanan bulutların.
Fırtına öncesi sessizlik diye buna diyorlarmış demek diye düşündüm.
Sonra kuşların yokluğu fark ettim birden. Tek bir şakıma bile duyulmuyordu. Hepsi gitmiş gibiydi. Ne zamandır böyleydi acaba?

Doğayı dinlemekteki acemiliğimi fark ettim.

Sonra cemreler düştü birer birer. Önce havaya sonra suya.
İşte cemre düşenden sonra kuşlar bastı bir anda ortalığı ve bir de neşeli şarkıları.
Tepelerde otlayan oğlakların çanları duyulmaya başlandı.
Arazi sarı, beyaz ve mavilere boyandı.

Bir pazar gelin olmuş yavru badem karşıladı bizi. Bahçemizdeki delice zeytini Biricik, kendi budadığı bir dalı uzattı boncuğa.
O dal parçası tüm gün oyun oldu ona.

Kuşburnu yapraklanmış, kışın uyuyan her şey uyanmaya başlamıştı.
Hem sonra bir kaç hafta içinde fıstık ağaçlarına kurtlanmasınlar diye evde doğal ilaç yapmak lazım olacaktı.
Ve Nuri Amca’nın buzağısının doğumuna da az kalmıştı.

Kompost köşesinde ufacık filizler çarptı gözüme sonra. Simsiyah, bereketli ve yumuşacık topraktan başını uzatmış mısır filizleri.
Bir kaç hafta önce çayın yanına patlattığım mısırdan sağ çıkan üç küçük tohum patlamıştı işte. Tavada maruz kaldığı onca sıcağa rağmen hem de.

Kompostu sopayla karıştıran boncuk oradan beslenen ve atıkları dönüştüren böceklerle de tanıştı.
Aslında ben de tanıştım demeliyim. Çünkü bütün bunlar ona ne kadar yeniyse.. bana da o kadar yeni.

Kışın arazide çalışırken ne kadar can atıyorsan sıcacık evine dönmeye, bahar uyanışında da o kadar kalmak istiyor insan orada.
Boncuk yol boyu bize Kumkurdu okuyacak olmasa (ezberden) sanırım dönüş için binmezdim arabaya.

Gittiğin her yere en sevdiğin kitapları götürmek… Masallardan çıkıp geleni arkadaşın bilmek…
Bazen kızıma bakınca kendi çocukluğumu görüyorum.
O kendi masallarını anlattıkça ben de kendiminkilere gidiyorum.

Mutlu günler olsun.

28 Şubat 2016
Arazi Güncesi

Bir Cevap Yazın

