Yoğurt/Kefir Mayalı Ekmek için Altın Oranlar

Fotoğraf yükleniyor

Altın oranlarım şunlar (ununuza maya kıvamınıza göre değişir:

2 su bardağından iki parmak az ekşi maya, 2 su bardağından bir parmak az içme suyu, yarım küçük çay bardağı pekmez ya da bal (opsiyonel-mayalanmayı hızlandırmak için), aynı ölçüde zeytinyağı/erimiş tereyağı (opsiyonel), 1 tatlı kaşığı tuz, 6-7 su bardağı un (oldukça yapışkan bir hamur olacak yoğururken çekince tabandan  biraz ayrılmaya başladıysa unu tamamdır)

Maya için suyunu süzerek ekşittiğim yoğurtlarımı ya da fazlaca beklemiş kefirimi kullanıyorum. Üç su bardağı ekşi koyu ayran kıvamlı yoğurda altı tepeleme yemek kaşığı un koyuyorum. Onu dışarıda bekletiyorum 12 saat kadar. Üzeri göz göz olup kabarıyor. O zaman maya hazır. Bu mayadan iki su bardağına yakın ekmek için ayırıyorum. Gerisini de dolaba kaldırıyorum. Arada aynı kıvamda kalacak şekilde besliyorum un ve su ile. Çeşme suyunu sevmiyor içme suyu kullanıyorum. Ekmek yapmak için dolaptan direkt çıkarıp kullanıyorum. Nazlı değildir uyandırmak gerekmez. Ama eğer poğaçada falan kullanacaksam pekmez veya bal koyup biraz uyandırıyorum çok beklemeyeyim diye. Elimde ekşi yoğurt kaldıysa onu da mayaya ekliyorum arada tazeleniyor ama bu şart değil 🙂 ekmeği yoğurmak gerektirmiyor fazla. En fazla beş dakikada tamam.

Bir Cevap Yazın

