KENDİNİ SAKİNLEŞTİRMEYİ ÖĞRENMEK

KENDİNİ SAKİNLEŞTİRMEYİ ÖĞRENMEK Kızdı. Çok kızdı. Öfkeyle bağırarak kaçtı yatak odasına. Attı kendini yatağa. Peşinden gitmeye yeltendim ‘Gelme, kızgınım!!’ diye seslendi bana. Tamam dedim. ‘Seni mutfakta beklerim. Kızgınsın. Seni dinlerim. Gelmemi...

Kızdı. Çok kızdı. Öfkeyle bağırarak kaçtı yatak odasına. Attı kendini yatağa. Peşinden gitmeye yeltendim ‘Gelme, kızgınım!!’ diye seslendi bana.

Tamam dedim. ‘Seni mutfakta beklerim. Seni dinlerim. Gelmemi istersen seslen.’ Ağladı biraz. Sonra burnunu çekti. Az sonra sesi tamamen kesildi. Çağırmadığı için gitmedim ama merakla seslendim. ‘Boncuğum? İyi misin? Sakinleştin mi?’
‘Hayır!! Hala kızgınım.’
‘Gelmemi ister misin?’
‘Hayır.’
‘Peki ne yapıyorsun yatak odasında? Sen gel istersen yanıma.’
‘Gelmicem. Sakinleşmek için çubukları diziyorum.’ Nee? Ne dedi?

Dedi. Valla dedi. Yanlış duymadım eminim. Çünkü daha sonraki günlerde sakinleşmek için bezlerden kule yaptı, kitaplardaki resimlere baktı, şarkı söyledi, derin nefes almadı ama verdi, hatta ben kızgınken bana şarkı söylememi bile önerdi. Zamanla kendini sakinleştirmede adım adım ilerledi. Her zaman yapmıyor ama, denemesi bile ona yetiyor. Kendi gücünü ve kontrolünü hissediyor ve bu ona çok iyi geliyor.

Ben pek bir şey yapmadım duygularımda açık olmaktan ve sakinleşmeye model olmaktan başka. Gerçek zamanlı olarak öfke kontrolü çalışıyordum onun yanında. ‘Çok kızgın hissediyorum şu anda. Acelem vardı ve dökülenleri toplamak zorunda olmak beni çok kızdırdı. Tamam. Kızmak işime yaramıyor. Derin nefes.. 1-2-3..’ ‘Bu durum çok canımı sıktı. Dikkatimi dağıtmak ve bu konudan bir süre uzaklaşmak istiyorum. En iyisi kurabiye yapmak. Hamur yoğurmak beni sakinleştiriyor.’ Ve öfke krizlerinden sonra, sakinken, onunla duyguları hakkında konuşuyordum. Öfkelendiğinde derin nefes almak, bir şeyler yapmak insanı sakinleştirir diyor ve kendi yöntemlerimden bahsediyordum. Kule yapmak, kendi kendine konuşmak, yastığı yumruklamak, kar küresine* bakmak sana iyi gelebilir diyordum. Gerisini beklentiye girmeden, zamana ve kızıma bırakıyordum. Şimdi o kendiliğinden yürüyor duygularını tanıma, anlama ve sakin kafayla davranma yolunda, benimle yanyana.

Tek farkla.
Birimiz otuz, birimiz yaklaşık üç yaşında.. *Kar küresi; içinde su olup, sallayınca kar yağanlardan. Sakinleşme şişesi versiyonunu evde siz de yapabilirsiniz. Tarifleri internette var. Bunu sakinleşmek için sizin kullanmayı denemeniz yeterli. İsterse o da kullanacaktır, istemez ise elbet bir yol bulacaktır.

Bir Cevap Yazın

