Doğal Diş Macunu

Fotoğraf yükleniyor

Değişmek; hayatımı, bakış açımı, seçimlerimi değiştirmek uzun zaman aldı. Bu bir süreçti.
Acelem yoktu. Sindirmek önemliydi. İçselleştirmek elzemdi.
Düşüncelerimin ve bedenimin davranış biçiminin, yaşayışımın aynı çizgiye oturması için zaman gerekecekti.
Bir çok yeni bilgiyi hazmetmem ve bu bilgiler ışığında kendimi, bedenimi tanımam ve dinlemem gerekecekti. Her bilginin bir zamanı vardı.
Zaman geçti.

İlk, çok başka kaygılarla televizyonumuzu satmıştık. Sonra bu seçim, özgürlük arayışına, sivil itaatsizliğe dönüştü. Başka sorular sordurdu.

Sonra: Kızıma yemek yedirmeye çalışırken en çok ben psikolojik olarak zorlandım ve bir tek soru sordum. ‘Bebekler neden kaşıkla, püreyle beslenir? Ne yani bu binlerce yıl önce de böyle miydi?’ Sorunun cevabı beni modern hayatı ve modern bilimi sorgulamaya kadar götürdü. Değişim bütün hayatımı sardı. Yediklerimden başladı. Tüketim tercihlerimden, iletişim biçimime, kendime bakışımdan, başkalarına bakışıma, eğitimime, modern tıbba, otoriteye bireye ve sisteme bakışıma kadar değiştim. Ben değişince dünyam değişti.

Zaman, dünyayı değiştirmeme, değişmeme yardım etti.
Kendime zaman verdim. Acele etmedim. Tüm sorularımı zaman yanıtladı beni doğru kaynaklarla, doğru insanlarla karşılaştırarak.

Ne zamandır evimde kozmetik veya kimyasal yok ama zordu alışkanlıkları değiştirmek. İnanmak gerekiyordu. Önce şampuana, deterjana, antibakteriyel sabuna, ilaçlara gerçekten ihtiyacım olmadığını ‘gerçekten’ anlamam gerekiyordu. Bedenimle ilgili her alışkanlığım aynı zamanda psikolojikti. İçselleştirmeden değişmek benim için zordu. Her şeyin bir zamanı vardı. Değiştim.
Zamanla.

Evimde sadece diş macunu kalmıştı. Onu değiştirmeye ve bu kitabı okumaya hazır değildim henüz. Son macun tüpü bitene kadar zaman verdim kendime. O zamana kadar hazır olacaktım biliyordum. Bitti.

Bugün hazırım. Dişim de sızlıyor ve ben kitabın içindeki bilgilere de hazırım.
Kendi macunumu yaparak başladım işe.
3 yemek kaşığı Hindistan cevizi yağı, 4 yemek kaşığı karbonat, 1 yemek kaşığı zeytinyağı, 4 damla lavanta yağı, 10 damla nane yağı, 1 yemek kaşığı deniz tuzu.

Hayatım boyunca dişlerim bana rahat vermedi ama şimdi….Beslenme ile, doğru besinler ile diş çürüklerini tedavi etmenin mümkün olduğunu okuyorum. Dişimi iyileştirmek, çürüklerimi yok etmek için iyileşmek için yapı taşlarına ağırlık vererek beslenmem gerektiğini öğreniyorum. Beslenmemi tedavi için değiştirmeye hazırım bugün.
Sağlığıma bütüncül bakmayı öğreniyorum. Dişimdeki enfeksiyonun hormonlarımı etkilediğini, bedenimin parça parça değil bir bütün olarak iyileşeceğini öğreniyorum.

Ne yiyorsam o olduğumu..
Bugün başka bir yeni başlangıç 🙂
Daha nicelerine gebeyim.
Biliyorum.

25 Mart 2015

Edit: Bu yaptığım diş macununu çok sevemedik onun yerine sabahları zeytinyağı ile 10-15 dakika oil pulling (ağız çalkalama), dişlerimi fırça ve diş ipi ile temizleyip karbonatlı su ile ağız çalkalama yöntemlerini kullanmaya başladık. Kızım ise dişlerini bal ile fırçalıyor. Bal aşırı doygun bir çözelti olduğu için antibakteriyel.  (Ocak  ’17)

Bir Cevap Yazın

