Empati

Dostuma derdimi anlatırken ne nutuk dinlemek isterim, ne suçlanmak, ne de içinde olduğum durum için acınmak..Derdimi anlatırken ne ben sormadan sorunumu çözmeye çalışmasını isterim, ne kendi hikayesini anlatmasını ne de bana öneriler sunmasını..

Derdim varsa, dostum da varsa;
Sadece beni dinlesin ve anlasın isterim.

Bir de anlaşıldığımı bilmek. Anladığını söyleyebilmek, empati yapabilmek demek..

Ben anlatınca, o da anlayınca; duygusal yüküm hafifleyecek. Kendi bulacağım çözümler duygularımdan sıyrılıp aklıma geliverecek.

Çocuklarımız bu dili bizden öğrenecek. Duygularını anladığımızda onlar da sorunlarını çözmek için adım atabilecek. Onunla ‘Keşke’sini paylaşmak, durumu kabul etmesine yardım edecek.

‘Keşke, keşke şimdi evde pasta olsaydı!!’ diyip üstesinden gelebilecek.

Bir Cevap Yazın

